Klik Untuk Mengetahui Lebih Lanjut

Wednesday 25 April 2012

Encik itu bagi tips dekat saya....




Pagi semalam lepas je mintak cop salinan disahkan..

Encik itu pun tanya...

Dah biasa ke pergi interview?

Aku pun jawab : Belum lagi Encik....

Encik itu : Meh saya nk bagi tips....

1. Pakaian : Pakaian kena sesuai katanya...pakaian kena kemas..jangan yg ketat-mendat...make-up pn jgn pakai tebal2 mcm opera cina tu...lipstik pun jgn pakai yg terang-benderang tuh...ha warna baju pun main peranan sama...jgn pakai yg terang2 dan lip-lap2 tu..kasut pn toksahla pakai yg tinggi2..senang kata pakai yg kemas dan biasa2 je..jangan sampai org nampak baju dulu baru nampak tuan punya baju.
pssstttt : aku rasa boleh kot..sebab aku ni bkn reti make-up..bukan reti nak pakai peliks2..hihi

2. Sijil : Bubuh segala mak nenek sijil dalam glass folder...susun ikut aturan mcm yg dikehendaki oleh company tuh..lepas tu susun jgn depan belakang..maksudnye bubuh sebelah muka surat je sijil tu...
Ooo..baru aku paham....

3. Survey : Survey background satu2 company...if swasta cari competitor dia..besar mana company tu..if government, at least amik tau sikit sapa menteri2 dlm M'sia ni..apa visi dan misi...
ish kadang2 aku terlupa jgk nama menteri2 nih..huhu

4. Confident : bila penemuduga tu tanya apa2..kita jawab tuh kena confident...hentam je even tak berapa nak tahu sebabnya diorang nk tgk confidential kita..yela diorang mesti nak cari pekerja yg ada keyakinan diri..yg leh komunikasi dgn berani..haha...
ha..yg ni aku setuju..tp aku risau gak coz confidence level aku low sesangat..kena wt sesuatu nih...

Ermmm....nampak mcm senangkn?tapi tak pe aku akan usaha utk perbaiki kelemahan yg aku ada...

Aku tgh mencari peluang kerja nih...

Ya Allah...bukakanlah untukku..pintu2 kebaikan, pintu2 keselamatan, pintu2 kesihatan, pintu2 nikmat, pintu2 keberkatan, pintu2 kekuatan, pintu2 cinta sejati, pintu2 kasih sayang, pintu2 rezeki, pintu2 ilmu, pintu2 keampunan dan pintu2 syurga.Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...