Klik Untuk Mengetahui Lebih Lanjut

Tuesday 18 September 2012

Akhirnya Siap Jugak....


Atas permintaan emak untuk buat doily utk dia..Aku stopkan aktiviti berblogging dan lain-lain...

Kebetulan pulak kesihatan aku yang kurang memberangsangkan selama seminggu, aku tangguhkan aktiviti mengait aku..Huhu..Nak buat macam manakan..Bagi badan sihat dulu baru otak pun cerdas.

Lepas je aku rasa badan aku dah sihat, aku sambung mengait doily utk mak. Dan Alhamdulillah..siap pun.....




Ha..inilah hasilnya..Berpandukan gambarajah yang dipinjam dari kawan emak, maka aku memulakan langkah aku untuk buat doily ni. First time buat..huhu..Kekemasan? Tunggang langgang..hahaha




Aku menggunakan benang halus jenama Minlon (Polly). Harga satu benang RM8.50..Tak cukup satu gulung benang.. Nasib baik aku ada beli benang lain untuk back up. Ukuran untuk doily ni lebih kurang 66cm. 

Actually emak mintak saiz 68cm...Tapi oklah tu kan..Taklah jauh besa sangat saiznye...



Ini dari sudut bunga tengah doily...Sekali tgk macam pineapplle (nanas) tapi aku rasa ni corak bunga matahri...haha..Hentam jelah..Janji ada corakkan...




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...