Klik Untuk Mengetahui Lebih Lanjut

Thursday, 17 May 2012

Alahai..Sombongya!




Malam semalam dalam keadaan hujan renyai-renyai....Aku dengan En.Hubby pergi ke rumah kenalan mak mentua aku....P.Long tu sakit..So, kitorang pergilah melawat dia....

Sampai je kat rumah P.long tuh..Isteri dia siap dah hidang mi goreng..aiseh...rezeki..ahaha...Walaupun aku dah melantak kat umah..Aku bedal jugak mi goreng tuh...Sikit je..Tak banyak coz perut aku dah full....

Borak punya borak...Tetiba jiran sebelah rumah P.Long ni balik...Alamak..bukan main sombong derrr....Laki bini sama je...Apa salahnya mintak ubah kereta elok2? Takde adab betul diorang ni....Dahla sombong....tak senyum langsung.....Nak cakap terima kasih pun tidak....

Kredit kat Laman Kongsi
Setelah diselidik...Alahai..bukannya kerja hebat mana pun...Laki dia peniaga ayam..Bini dia kerja kat kedai elektrik..Bukan bos pun..Makan gaji je....Aku jumpa orang yang kerja lagi tinggi dari diorang ni takde pulak yang sombong...Kalau sombong pun aku takdela hairan sangat biasalah kerja hebat...Gaji beribu-ribu....Huhu...Tapi, orang yang 'rendah' sikit yang lebih-lebih sombongnya....

Tak payahlah nak sombong sangat...Kita hidup atas muka bumi ini pun bukannya lama...Sedangkan Nabi yang diutuskan Allah pun tak sombong....Lagi tinggi darjatnya..Tak gitu?

25 Jamadilakhir 1433H

2 comments:

Nizam Ijam said...

org sombong selalu rugi :)

pha is said...

tapi, kalau orang kerja hebat2 pon, tak elok sombong2. tak kira la sesiapa pon, dan kepada sesiapa pon.. ye dok..? heheheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...